Warsztat KAIZEN Basic

„Poszukiwanie marnotrawstw w procesach czyli jak złapać wirusa Kaizen”

CELE I KORZYŚCI

  • Rozwój umiejętności identyfikacji i eliminacji marnotrawstw w procesach.
  • Rozwój umiejętności definiowania wartości dodanej w procesach (za co chce zapłacić Klient).
  • Rozwój umiejętności dysponowania czasem.
  • Zwiększenie efektywności procesów.
  • Eliminacja błędów i defektów w procesach.
  • Nabycie umiejętności rozwiązywania problemów przy wykorzystaniu zasady 3G.
  • Poznanie podstawowych zasad dot. Lean Management.

PROGRAM

  • Zmiany i postrzeganie jakości.
  • Dekalog Kaizen i system sugestii.
  • Delta Zero – perspektywa skuteczności działań.
  • Zmiany procesowe – korzyści.
  • 3 „złote” zasady odnoszące się do faktów: Gemba, Genbutsu, Genjitsu, tzw. 3G.
  • Biurokracja zmuszająca i organizacja ułatwiająca.
  • 5 zasad Lean; czym jest Lean.
  • Za co chce zapłacić klient.
  • Model 3M Toyoty (Muda, Mura, Muri).
  • Czym jest Lean; zdefiniowanie zasad Lean.
  • Czynności dodające i nie dodające wartości w procesach.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesach – kategorie i przykłady marnotrawstw (MUDA).
  • 4 podstawowe kroki prowadzące do szczupłego zarządzania.
  • Gra symulacyjna „Biznes na czas” (pozwalająca zobrazować jaki wpływ na wyniki uzyskiwane przez jednostki i organizacje biznesowe wywiera dysponowanie czasem, priorytetyzacja celów i zadań oraz zarzadzanie ograniczonymi zasobami).