„Poszukiwanie marnotrawstw w procesach czyli jak złapać wirusa Kaizen”
CELE I KORZYŚCI
Rozwój umiejętności identyfikacji i eliminacji marnotrawstw w procesach.
Rozwój umiejętności definiowania wartości dodanej w procesach (za co chce zapłacić Klient).
Rozwój umiejętności dysponowania czasem.
Zwiększenie efektywności procesów.
Eliminacja błędów i defektów w procesach.
Nabycie umiejętności rozwiązywania problemów przy wykorzystaniu zasady 3G.
Poznanie podstawowych zasad dot. Lean Management.
PROGRAM
Zmiany i postrzeganie jakości.
Dekalog Kaizen i system sugestii.
Delta Zero – perspektywa skuteczności działań.
Zmiany procesowe – korzyści.
3 „złote” zasady odnoszące się do faktów: Gemba, Genbutsu, Genjitsu, tzw. 3G.
Biurokracja zmuszająca i organizacja ułatwiająca.
5 zasad Lean; czym jest Lean.
Za co chce zapłacić klient.
Model 3M Toyoty (Muda, Mura, Muri).
Czym jest Lean; zdefiniowanie zasad Lean.
Czynności dodające i nie dodające wartości w procesach.
Identyfikacja marnotrawstw w procesach – kategorie i przykłady marnotrawstw (MUDA).
4 podstawowe kroki prowadzące do szczupłego zarządzania.
Gra symulacyjna „Biznes na czas” (pozwalająca zobrazować jaki wpływ na wyniki uzyskiwane przez jednostki i organizacje biznesowe wywiera dysponowanie czasem, priorytetyzacja celów i zadań oraz zarzadzanie ograniczonymi zasobami).