Warsztat: White Belt

„Zrozumiały, elastyczny system, którego celem jest osiągnięcie, utrzymanie i maksymalizacja sukcesu firmy. Six Sigma to dogłębne zrozumienie potrzeb potencjalnych klientów, zdyscyplinowane wykorzystanie faktów, danych, analizy statystycznej w celu ulepszenia i kreowania procesów biznesowych”

CELE I KORZYŚCI

  • Nabycie podstawowej wiedzy dot. Six Sigma
  • Nabycie umiejętności wykorzystania podstawowych narzędzi DMAIC/Six Sigma
  • Wsparcie kierowników/liderów projektów podczas rozwiązywania problemów

PROGRAM

  • Infrastruktura Six Sigma
  • Projekt Six Sigma
  • DMAIC – mapa drogowa projektu Six Sigma
  • Definicja problemu
  • Określenie głosu Klienta
  • 5 Why – 5x dlaczego
  • SMART – definiowanie celu
  • Szczegółowa mapa procesu
  • Burza mózgów
  • Diagram pokrewieństwa
  • Macierz kontroli/wpływu
  • Plan zbierania danych
  • Diagram How-How
  • Ocena ryzyk
  • Utrzymanie standardu