Optymalizacja procesów usługowych, cz. 2. Lean w usługach
Czy procesy usługowe nadają się do usprawnień? A może każda usługa jest tak wysoko skastomizowana/e, że nie ma to zasadności?
Czy procesy usługowe nadają się do usprawnień? A może każda usługa jest tak wysoko skastomizowana/e, że nie ma to zasadności?
Lean tylko w produkcji? No way - usługi aż pękają w szwach od potencjałów doskonalenia, też tak myślisz?
Zastanawialiście się kiedyś czym różnią się od siebie: Lean, Kaizen, TOC, ISO 9001:2015 i Six Sigma? Czy można wybrać tą najlepszą metodę?
"Prawdziwy Kaizen w Prawdziwym Biznesie" - Miłosz Wonorski i Szymon Sołtykowski w kolejnym odcinku "Piernika (...)" zaprosili: Tomasz Miler i Zbigniew Kowalski cLEAN Support.
Proces, przepływ w usługach? hmmm - jak najbardziej. Zapraszam do odsłuchania.
5S - sprzątanie? Czy może coś więcej? Zaryzykuj - obejrzyj i komentuj
O marnotrawstwach można mówić godzinami, szukać ich tygodniami, eliminować latami ;-)
Shoopfloor Management, a może Daily Management, a może Morning Markiet, w sumie poranne operatywki....
"Wszystko co robimy to patrzymy na czas od momentu kiedy klient daje nam zamówienie do momentu, kiedy dostajemy gotówkę i staramy się ten czas skrócić przez eliminację czynności nie dodających wartości" - Taiichi Ohno
Muda = marnotrawstwo. Wiesz, że przeprowadzane badanie wykazało, iż w firmach może występować od 95%-99% marnotrawstwa?
A dlaczego nie...
Shopfloor Managment = Morning Market = Daily Management = Poranne Operatywki
Czy jest możliwe synchroniczne implementowanie metod ciągłego doskonalenia?
Przywództwo w Lean
Lean może sprawdzić się tylko w produkcji... interesujące...
Przestajemy dostrzegać marnotrawstwa - prawda czy fałsz?
5S - sprzątanie czy jednak "coś" więcej?
Do spełniania marzeń wcale nie trzeba wiele. Wyznaczyć cel, być zdeterminowanym i... upartym - jak Ania.
Cel szczytny więc należało się włączyć do akcji
Jak identyfikować punkty krytyczne procesu oraz jego klientów?
Podstawowy i najczęściej wykorzystywany rodzaj mapy gdy wdrażasz Lean/Kaizen